Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 2398 ggr
pernillaa
0

Rösta - bästa ritplattan

Hej

Jag skulle vilja höra era åsikter om olika ritplattor på marknaden.

Så berätta vilken/vilka ni har/har testat och berätta vad ni funnit bra och dåligt med den/dom och vilken ni skulle rekommendera.

Berätta gärna vad ni har använt den/dom till främst också.
Har ni målat i Illustrator? Redigerat bilder i Photoshop? Skrivit text med? Använt istället för en vanlig mus när du varit ute på nätet etc? osv…..

Har det varit problem av något slag?
Berätta gärna vad för typ av problem, vilket/vilka program det gällt och om ni hittade någon lösning på problemet.

Här finns en lista på marknadens alla ritplattor, ifall ni skulle ha någon nytta av den på något sätt. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=454&o=produkt_namn&rev=1#prodlista

Tack

Ha en bra dag! // Pernilla

Cindy-
0

Jag har en Wacom Intous3 A5

Jag köpte min för många år sedan. Jag minns inte riktigt när det var men tippar på att det var någonstans mellan 07-08 som jag köpte den.

Den har hängt med i alla år. Nu börjar det bli dags att byta ut själva gummit som man ritar på. Men det är ingen panik än. Så jag måste säga att denna är superbra!

Jag använder pennan när jag jobbar med bilder. De gånger jag fortfarande använder musen är när jag surfar på internet.

Jag är helnöjd med min ritplatta och jag skulle inte klara av att vara utan den. Den hjälper mig mycket när jag ska hålla på med små detaljer i en bild, eller måla hår osv.

När jag ska frilägga för hand så är den toppen. Ja den är bättre att använda helt enkelt när man håller på med bilder än vad en mus är.