Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettgimp
Läst 1016 ggr
MatildaTheL
0

Få in typsnitt i Gimp

Hej (igen).

Jag har Mac och jag har laddat ner några typsnitt från dafont.com som jag vill ha in i GIMP. Jag har googlat och googlat och hittar inget bra svar som förklarar hur man ska göra… Väldigt tacksam för svar!

woopwoop
0

Vet inte om det är likadant på Mac men jag bara installerade mina, sedan uppdaterade jag GIMP sedan var dom där. :P

MatildaTheL
0

Nej, det är tyvärr inte så… :(
Men jag önskar att det var så så man slipper allt krångel!

woopwoop
0

Hm… Vet du hur man får in penslar till GIMP? Kanske finns så att man kan göra likadant med fonter? :)

MatildaTheL
0

Ja det vet jag, men där lägger man in det nedladdade i "brushes" men där finns det ingen mapp som heter "fonts"…

leemland
0

Har du kollat igenom alla dom mapparna? :P Kanske har den bara ett annat namn ? Ska se om jag kan hitta något , åtrkommer snart :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
0

Här va en: http://bildredigering.ifokus.se/discussions/4d713e3eb9cb4622210552bd-ladda-ner-textstilar-till-gimp-2

Från gimps egna sida: Gimp

hoppas dom hjälper :) Kolla annars till vänster under GIMP , där är en hel del :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MatildaTheL
0

Mac OS X. There are several ways to install fonts on your system. You can drag-and-drop them to the ”Fonts” folder in”Libraries” folder of your ”Home Folder”.

Så står det på Gimps egna sida, men jag förstår inte vad "Libraries" är för något på mac, är det det som kommer upp om man klickar på Finder?

Någon som vet? Glad

leemland
0

libraries är ju biblotek. 
Har inte själv mac så det vet jag inte :/

EDIT:

Här hitta jag något med mac : http://forum.macworld.se/topic/51139-hur-faar-jag-in-dafont-typsnitt-till-word-eller-gimp/

/ J 

MatildaTheL
0

Tack så mycket, nu fungerade det!

leemland
0

va bra :)

/ J