Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 668 ggr
Rubiin
0

Hjälp med val

Hej! Jag älskar att fota och så, men jag behöver ett program att redigera bilderna i. Jag redigerar just nu i GIMP men skulle gärna vilja skaffa photoshop. Är väldigt lättlärd och enligt mig duktig på enkla redigeringar.

Har ni tipps på ett photoshop program som inte kostar mer än 1500 kr och är lämpligt till mac datorer? Skriv gärna isf.

Tack i förhand :D

Cindy-
0

Ja Adobe Photoshop är ju ett dyrt program och går inte att få för 1500 kr. Prislappen för den ligger runt 10,000

Men Adobe Photoshop Element är billigt och här är länk till en sida där du hittar priser. Om du scrollar ner lite så har du den för MAC också.

Adobe Photoshop Element

Jag vet inte hur varken GIMP eller dagens photoshop element fungerar. Så jag vet inte vilken som är bäst.

Det borde kanske någon annan svara på.

bamse6311
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rubiin.

Med GIMP 2.8.2 så kommer du väldigt väldigt långt.

Den enklaste PS är väl för tillfället Elements 11. Jag hade den för 30 dagars gratis test men gick tillbaka till GIMP då jag tycker den är bättre.

HÄR kan du provtesta några olika versioner PS.

Bästaste hälsningar,
Bertil

pellepiano
0

Här kan du annars hitta gratis program från Adobe, bland annat Photoshop CS2 … är lite äldre versioner, men som är gratis. ( även om Adobe inte menade det från början )

http://www.adobe.com/downloads/cs2_downloads/index.html