Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 8147 ggr
MichaelE
0

Photoshop CS2 helt gratis

Adobe har bestämt för att ge bort hela Creative Suit 2 (inkluderar Photoshop CS2) helt gratis.

Länk

MichaelE
0

Eftersom Adobes sida besöks av hela Internet just nu så finns länkarna till Adobe programmen även på denna sida.

Ja, det är helt gratis och det är Adboe som har släppt det till er alla.

AndersT
0

Det är ett kanonerbjudnde. Photoshop CS2 är något slöare i sitt sätt att arbeta, efter vad jag minns, de andra programmen kan jag inte uttala mig om. Men det är ju en kanondeal för den som vill ladda hem, helt klart värt 0 kronor…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

MichaelE
0

Absolut, även om jag inte är så intresserad av en så gammal version av Photoshop så är de andra programmen guld värda för mig.

MichaelE
0

Hahaha, liten miss. Det är "inte" gratis, utan enbart för de som redan har köpt programvaran sedan tidigare får ladda ned det tillsammans med en fungerande nyckel eftersom de plockar ned servarna för aktiveringen utav CS2.

Så alla som har laddat ned det, har gjort det gratis fast de inte fick… ooops.

Källa

Lynxx
0
MichaelE
0

#5 Problemen med de programmen är att alla är inte "up-to-date". Detta är väldigt viktigt när det kommer till program på webdesign-fronten och ska ersätta Dreamweaver. Kompozer verkar intressant tills man ser att den senaste versionen (vilket dessutom är en beta) är över 2 år gammal! Den stödjer ju inte HTML5 eller CSS3. FirstPage är för övrigt min favorit men är 6 år gammal.

GIMP må vara bra, men det finns fortfarande så mycket mer du kan göra Photoshop.

Flash är död, så där bryr jag mig inte.

Det mest lovade programmet i listan är InkScape, som jag för övrigt redan har.

Däremot skulle jag rekommendera Paint.net ifall man vill arbeta med foto.

För web kan jag rekommendera Visual Studio Express och Netbeans ifall man vill koda sina hemsidor. För Wysiwyg är jag dålig på att rekommendera då jag inte arebtar med den typen av program.

beem
0

# 4 Hur menar du - köpt programvaran   - menar du bara de som köpt CS 2 ? Jag har köpt CS 5. Kan jag alltså inte ladda ner det då ? CS 2 är inte intressant för mig men det övriga.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

MichaelE
0

Bara de som har köpt CS2 eftersom de inte kan aktivera programmen längre. Men detta borde Adobe ha klargjort från början, inte i efterhand när halva Internet redan har laddat ned det.

Zabbio
0

Funkar det att aktivera ändå? Bara allmän fråga efterso jag inte riktigt fattar  poängen.

Har studentrabatt så jag kan köpa PS till rimligt pris :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

AndersT
0

Passa på

De verkar ändå vara gratis till slut…

Anders
digitaldarkroom

Zabbio
0

#10 Motivera det? Jag har fått höra att de inte är gratis även om det inte står något på sidan. För att LAGLIGT få ladda ner ska man ha tidigare licens.

Att det är barnsligt enkelt att ladda ner ändå och de antagligen inte kan kolla om man har licens längre, gör det ju inte lagligt om de satt kravet att man ska ha köpt det en gång.

AndersT
0

#11 Det är möjligt det är som du säger, jag vet inte eftersom jag inte testat att installera.

Anders
digitaldarkroom

Zabbio
0

#12 Alltså, det går att installera utan krångel. Frågan är om det är legalt eller ej.

Äsch, jag trodde vi var inne på teckning.ifokus. Vi har en diskussion om detta där med och jag hade just skrivit att det inte var legalt, så jag trodde att det  var det du svarade på. Hur ni gör på denna sajten struntar jag i :P

Fast det hade varit bra att veta om det ÄR lagligt.

AndersT
0

#13 Vet ej, har inte läst på juridiken.

Jag skrev "verkar", sen kan det uppfattas som att jag är mer säker än vad jag är.

Efter att ha kollat en del så förstår jag det som att man måste ha en tidgare licens, men att det ändå funkar att använda programmet.

Anders
digitaldarkroom

Zabbio
0

#14 Programmet funkar ändå. Frågas inte efter tidigare licens eftersom det tydligen var poängen med att de gjort som de gjort.

Jag ber för övrigt om ursäkt för min ton, hade jag insett vilken tråd jag skrev i så hade jag uppfattat ditt inlägg helt annorlunda och skrivit därefter :)

AndersT
1

#14 Det är svårt att uppfatta toner och nyanser över nätet :)

Men jag har inte tolkat in någon ton alls, så det är lugnt. Bara försökt svar på frågorna…

Anders
digitaldarkroom

MichaelE
0

Läs inlägg #4. Det är endast för de med tidigare licens, vilket Adobe missade att informera.