Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 510 ggr
Viktoria-
0

Kollage i photoshop?

Det är säkert tusen stycken som har frågat den här frågan, men jag hittar ingen annan tråd och jag skulle vara så tacksam om NÅGON skulle kunna svara. Jag har frågat runt alla jag känner och på alla communityn jag är medlem på. Men ingen kan ta sig tid att svara, ingen vill eller orkar eller kan osv.

Så snälla, någon. Hur gör man kollage i photoshop? Ett enkelt kollage med två bilder brevid varandra (helst med kanske 1 cm mellanrum.

MVH/Viktoria

Emely
0

Läs igenom här så fixar du det sen! http://www.moderskeppet.se/photoshop/presenter/grid.php

Viktoria-
0

Hm, tyvärr så fixade jag det inte. Och det var väldigt krångligt för guiden är för 6 foton på samma sida.
Dessutom när man "omformar fritt" blir bilden suddig och dålig kvalitet.
Men tack så mycket ändå!

Är det ingen annan som vet något annat sätt?

Emely
0

Det absolut lättaste sättet att sätta två bilder bredvid varandra på är ju helt enkelt att öppna bägge bilderna, fördubbla bredden på den ena (+ bredden du vill ha mellan bilderna) och så helt enkelt dra över den andra bilden till den den första och placera den som man vill ha den. Förutsatt att de är lika stora från början behöver du då aldrig omforma någon av dem.

Är de inte lika stora från början är det lätt att klippa dem till samma storlek med crop-verktyget inställt på relevant höjd, bredd och upplösning!

andmag
0

Om du får sämre kvalité efter omforma fritt så gör du antagligen bilderna större då eller?