Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 982 ggr
Cindy-
4

Utan färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag älskar ju färger. Och använder ibland t.o.m ganska rikliga färger i mina bilder.

Men här har jag arbetat helt annorlunda. Jag har gjort bilden utan färg. Men ändå försökt att få ett djup i bilden.

Jag har använt en textur och jag har använt color balance för att ge bilden en aningen blå färg.

Jag har också jobbat en hel del med dodge and burn och kurvor.

Stockbilder jag har använt.

Modell

Bakgrund

Textur

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan vi se originalet också

leemland
0

Underbart som alltid :) Hade passat jättebra på ett bokomslag :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cindy-
0
MJAOOO
0

Mmmm.. tack för ögongodis, det var gott

HALLLOJJJ!

Min Flickr

papa-bear
0

om man skall vara riktigt jä--a petnoga, så är väl gråskalan kulörer det med. 

lilacs
0

Fint. Visar hur viktigt bra stockbilder är.

Cindy-
0

#4 Tack så jättemycket! 

Cindy-
0

#5 haha jovisst. Men jag tror att alla förstod vad jag menar 

Normalt så brukar jag ha ganska mycket färg i mina bilder för jag älskar färger.

Men det kändes riktigt skönt att göra denna som omväxling. Den är inte vit och svart. Utan den har en svag ton av blå-grå som jag tyckte passade den här bilden.

#6 Ja absolut! Kvaliten och storleken på stockbilden är väldigt viktigt hur bra slutresultatet blir. Och hur svår eller lätt jobbad bilden är.

Jag jobbar både med bra original och ibland riktigt urdåliga original. Och de riktigt dåliga originalen, brusiga, suddiga osv är det mycket mer jobb med. Och dom blir aldrig lika fina som om det varit ett bra original.

Tyvärr är inte originalbilden till den här bilden så väldigt bra därför att modellen är fotat mot en mörk bakgrund. Det funkade ganska bra på denna bilden. Men det fanns mer bilder i serien och vissa var väldigt mörka och gav fula mörka skuggor på modellen.

Ibland förstår jag inte hur fotograferna tänker när dom fotograferar bilder som ska användas i sådana här sammanhang som stockbilder.

Men jag är van att jobba med riktigt dåliga original så denna funkade bra för mig ändå. 

Catta-
0

Fantastiskt som vanligt :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Cindy-
0

Tack så jättemycket Catta 

qawqaw
0

Väldigt fin bild :)

Cindy-
0

#11 Tack så mycket! 🙂

UrchinFamiljen
0

Super snygg! 😃

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Cindy-
0

Tack så jättemycket! 🙂