Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1018 ggr
Cindy-
2013-01-18 12:50
3

Snövit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En version av Snövit

Den här stockmodellen kunde jag inte låta bli. Jag älskar ju sagor så jag gjorde en lite annorlunda version av Snövit.

Den här var rolig hela vägen att göra. Det som var mest klurigt var att byta ut hennes stövlar mot strumpor. Men tillslut gick det.

Fotograf David McKenzie

Modell Talyn Stone

Äppelskrutt

Röd rosett

Bakgrund

Lampa

Strumpor

Korg, Lorie Davison

Alla äpplen, samt äppelträdet är foton från min trädgård.

Jag ber om ursäkt för vattenstämpeln över hela bilden. Jag vet att det inte är vackert. Men jag har inget val.

I går spenderade jag 6 timmar på att bara rapportera stulna bilder från mig som finns på olika sajter. Oftast utländska vilket försvårar för mig som inte kan språket.

Men man stjäl bilder, plockar bort ägarens namn och slänger på en egen logga. Eller man gör bilden högupplöst med en programvara och säljer som poster.

Eller så gör man tuber av bilderna och erbjuder allmänheten. Ja idéerna är många. Och det går inte att få stop på det.

Så jag hoppas mina bilder med denna fula vattenstämpel ska få vara ifred nu.

Cindy-
2013-01-18 12:51
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en före och efterbild.

leemland
2013-01-18 18:03
0

Vad söt den är :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cindy-
2013-01-18 20:13
0
Pudelbus
2013-01-18 21:43
0

Underbar! Tråkigt hur folk håller på ;/

Cindy-
2013-01-18 22:08
0

#4 Tack Pudelbus!

Javisst är det tråkigt. Men så fort det är på internet så tror folk att dom kan göra som dom vill.

LisaF
2013-01-20 20:31
0

Åh vilken fin! Denna gillade jag verkligen!

Så himla tråkigt att man inte ska kunna lägga ut och visa sina bilder utan att oroa sig.. Rynkar på näsan

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Cindy-
2013-01-20 22:53
2

#6 Tack Lisa!

Javisst är det tråkigt. Jag bryr mig inte om att folk lånar bilder till sina bloggar eller vard dom nu lägger dom. Det får man gärna göra, men man kan vara vänlig och lägga en länk tillbaka till där man tog den.

Så det som gör mig arg och ledsen är när man klonar bort mitt namn och slänger på en annan logga. Eller när man använder delar av mina bilder som tuber, eller rent av gör mina bilder högupplösta och säljer dom. Då blir jag inte glad. Jag tycker att det är fruktansvärt respektlöst.

bigg_martin
2013-01-30 18:51
0

Hej, jag var in på din site tidigare idag och måste säga  att din fantasi och handalag med (antar jag) PS är imponerande. Också kul och se hur din ursprungsbild ser ut som detta fallet.

Martin

Cindy-
2013-01-30 23:04
0

Tack ska du ha Martin! Det var roligt att höra! :)

Cordata
2013-02-01 18:54
0

Helt fantastiskt fin :) Måste verkligen säga att du inspirerar mig oerhört mycket till att bli bra på bildredigering!

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cindy-
2013-02-02 08:28
0

#10 Tack så mycket! Det var verkligen roligt att höra Skrattande

angiegirl
2013-02-17 19:31
0

skulle man kunna få köpa denna bild av dig på kanvas? :)

Angelica Wärngren

May the force be with you