Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettgimp
Läst 1881 ggr
Quirinia
0

Det går inte att starta Gimp

Om ni läst rubriken så har ni nog märkt att jag har problem med att starta GIMP, jag har installerat det från denna sida, då jag har installerat från en annan sida först och det har strulat med någon program valde jag denna. Men nu hittar jag inte "startaren", har letat igenom hela mappen, och jag har installerat det. Någon annan som vet vad jag ska göra?

beem
0

"Startaren" kan se olika ut för olika program. Ibland är det som en datorskärm och ibland en fil som slutar på.exe.  Ibland är det en blå fyrkant och om man klickar på den blir det en pil ovanför. Det finns säkert fler alternativ.

Jag hoppas någon som installerat GIMP kan svara. Om du inte får svar ta en print screen av innehållet  i mappen  och lägg in här så kan det vara lättare att se.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Quirinia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Ja, jag vet inte. Men jag antar att detta är samma program som det jag laddade ned först, då hette startaren något med 'gimpstarter',

Jag vet inte om jag nämnde det men jag har gått igenom alla mappar, sökt osv.

beem
0

Jag hittade ett Gimpforum. Du kan ju testa att fråga där om du inte får svar här.

http://gimpforums.com/

wyatt
0

#2  På din bifogade bild ser du katalogen bin. Där skall exe-filen "gimp-2.x.exe" ligga.

Om den inte gör det, kan du göra en ominstallation.

beem
0

Jag föreslog att   leta efter exe. TS säger sig ha letat i alla mappar.

En ominstallation är vad de föreslår i en av länkarna också så det är nog det bästa.

Quirinia
0

#4, kollade inget fanns där. Ska göra en ominstallation.

#3, kollar forumet ifall de ger tips :)

btw, tack för hjälpen.

beem
0

Hur gick det med GIMP ?

Quirinia
0

#7 Nu funkar det! :) Ominstallerade och hittade den ^^

beem
0

Så bra att det fungerade. Lycka till med GIMP.