redigerad bild!
jag är nybörjare på photoshop och har provat redigera lite bilder och sånt. här är en bild på mig som jag har gjort om så det ser ut som att jag är tecknad, jag vet ej vad det heter.. men iaf, så ville jag prova ändra ögonfärg och jag blev faktiskt ganska nöjd! här är min vanliga färg:
Medarbetare på Hundar.ifokus
och här är den redigerade,, vad tycker ni, är den för "overkligt" blå eller?? :)
Det jag stör mig på är de svarta små prickarna i ansiktet överallt.. Och ja, en aningen blå kanske, men det är inte det man fokuserar mest på :P
Fast å andra sidan, jag är knappast något proffs! Har inte ägt photoshop mer än typ 1-2 månader och ännu mindre använt det ^^
Tekniken du letar ett namn på kallas för "Cellshading".. och används populärt inom Anime och Manga - fast där har man då cellshadeat 3D figurer i en rigg. Tekniken möjliggör lätt cartoon stuk på fotografier med men kräver att alla övergångar blir mer distinkta och mindre brusiga..
Vill man ha mer cartoon känsla så e det värt o kika några filmer av ovan nämnda slag och se att varje "toning" har inte mer än max 3 färger, och de belyser områden i ansiktet beroende på topografi istället för ljusets riktning. Ljusets riktning kommer in som ett andra skede och tonar varje enskild cell med en ngt ljusare börjaren och mörkare slut för o sen kontrastera in i nästa cell.
*Teknik miffot har utalat sig' ;)
En absolut lyckad "Posterize", tjusigt!
hm, eftersom jag är ganska ny på detta,, så ska jag säga att jag typ inte fattade något av vad ni skrav :S men men, hahahahha.. jag lär väl lära mig senare!! =)
Posterize eller på Svenska: Posterisera innebär att du ändrar på tröskelvärdet och "tömmer bilden på antalet kulörer/färger". Det finns en standardspak för detta i Photoshop under "Image" - "Adjustment" men man kan även justera ner detta på flera andra vis.