Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 392 ggr
bark
0

Maximera bild i action?

Jag försöker låta datorn göra så mycket som möjligt av jobbet genom att använda actions (så att jag kan koncentrera mig på viktigare saker Glad).

Men nu vill jag göra en sak som jag inte lyckas komma på hur det ska gå till: Jag vill någonstans i action-makrot (betydelselöst om det är först eller sist) maximera bilden på skärmen.

Hur sjutton gör jag det? 

(den här frågan skulle egentligen ligga i "Photoshop - Avancerat" men jag klickade fel och flytta-funktionen fungerar inte för mig)

andmag
0

I lilla menyn upp till höger i action fönstret väljer du Insert menu item. Sedan går du View > Screen mode > Maximize

klart

bark
0

Jag kör CS2, kanske jag skulle nämnt.

Under "Screen Mode" hittar jag bara "Standard screen mode", "Full screen mode with preview" och "Full screen". Och det är inte riktigt det jag vill.

waikru
0

jag borde kunna hjälpa dig men jag tror inte jag förstått problemet riktigt. hur vill du ha bilden? maximerad för skärmen? tryck på f tills du får full screen och zooma in till den storlek du vill ha. alt klicka för att zooma ut.

bark
0

Jag ska försöka förklara lite bättre.

I Windows kör jag med en inställning som kallas "X-Mouse". Den innebär att jag inte behöver klicka på fönster för att de ska få fokus/bli aktiva, det räcker att föra musen över det. Och det är Så Jag Vill Ha Det och jättebra i alla lägen.

Utom i Photoshop när jag har en massa bilder öppna, då riskerar varje musrörelse till ett verktygsfält att ge fokus till en annan bild. För att undvika detta maximerar jag alltid fönstret som bilden finns i så jag vet att det alltid är den jag jobbar med.

Och eftersom jag alltid kör en action det första jag gör när bilden är öppen (som skapar lite justeringslager etc) så tycker jag att det vore bra att slippa ännu ett musklick genom att automatisera maximerandet av fönstret. Att sedan låta bilden bli lagom stor för skärmen (fönstret) är ju inga problem efter det.