Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 774 ggr
Emlielki
0

Återfå penslar i photoshop

Mitt photoshop återställde just mina penslar till ursprungspenslarna. Någon som vet om och hur man kan få tillbaka de penslarna man haft tidigare?

Jag brukar spara mina penslar med jämna mellanrum om jag lägger in nya, men just nu hade jag inte hunnit det så jag hade ett par osparade penslar (främst loggor/signaturer till foton). Så vill gärna försöka återfå dem.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om inte penslarna finns sparade i din dator så förstår jag inte hur du ska kunna få tillbaka dom. Då får du ladda hem nya.

Men finns de i din dator så går du till Load brushes och hämtar dom i den mapp de ligger.

Emlielki
0

Jag vet hur man laddar in penslar från datorn.
Det jag vill ha hjälp med är OM man kan och isf HUR man gör för att återfå en gammal osparad uppsättning av penslar. Dvs om man ev. kan återställa datorns/photoshops uppdatering till en tidigare version för att återfå penslarna.

Det är alltså bara penslarna som återställts till originalen, alla mina actions och patterns finns kvar.

Och inb4, jag gjorde inget konstigt när jag stängde av Photoshop sist, jag har heller inte manuellt bytt tillbaka penslarna, varken av olyckshändelse eller något sånt.

/ Line Kinnari

Cindy-
0

Hm…ja det är märkligt. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Jag hoppas någon annan här kan ha svar.

JennieR
0

Backa datorn till dagen innan dom försvann :)

Emlielki
0

#4 Vet du att det funkar för att återfå penslarna eller antar du att det ska funka?

Löste det för tillfället med att bara göra om signatur-penslarna, men vill fortfarande ha svar då det inte är första gången Photoshop gjort så och misstänker att det kan hända igen.

/ Line Kinnari

beem
0

# 5 Det vore intressant att höra om det fungerar. Varför  inte prova. 

Jag sparar alltid penslarna när jag gjort dem för att vara säker.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Odd
0

Att återställa datorn borde inte göra något åt dina filer, återställde min för bara några veckor sen och inga filer ändrades, stod tillochmed det i informationen. Förutom om du gör en fabriks återställning, men då kommer alla dina filer försvinna från datorn.

Om du har några sparade bilder där du har använt dina gamla penslar borde du kunna klippa ut dem och göra nya.

Se till att spara dom i en egen mapp i framtiden, photoshop gillar att krångla lite då och då.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Emlielki
0

#7 Okej, då vet jag att man inte kan göra så för att få tillbaka penslar.

Har redan gjort om penslarna, Så det är ingen fara :)
Sparar alltid penslar, men just denna gång hade jag glömt det då jag pillat fram och tillbaka med penslarna under en längre period, så glömde bort att spara :)

/ Line Kinnari