Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 443 ggr
darkness
0

Bra photoshop?

Hej

Jag letar efter något gratis photoshop program där man t.ex. kan ändra färg på ögo, eller få skarpare bilder m.m. 

har testat GIMP men fatta inget trotsjag kollat på youtube 😃

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

:')
0

Har aldrig haft GIMP men kan lova att Photoshop inte kommer vara enklare. Båda är väldigt avancerade program så det tar tid att lära sig. Men Photoshop Elements är en enklare version av Photoshop som du kan ladda ner en gratis demoversion av så du kan se vad du tycker om Ps 😊

darkness
0

#1 mjo att det inte är lätt vet ja men GIMP verkar så..jaa krångligt, men det kanske är så med de flesta? 

Ska testa elements, mina råttor får vara försökskaniner 😃

tack så mycket ^^

0

#2 Åh vad kul, älskar rådisar. Ska snart få två själv 😃

darkness
0

#2 javisst är de 😃

haha jo jag vet, har följt dina inlägg på rif 😎

beem
0

Jag började med GIMP och övergick sen till Photoshop Elements. De är ganska lika även om jag tycker att PSE är enklare.

Det viktiga är att ge det tid och verkligen lära sig programmet för sen blir det bara roligare att hålla på med det när man kan. 

Själv gillar jag inte instruktionerna på You Tube för ofta går de snabbt och man hinner  inte med att se var de visar olika saker. Jag tycker de skrivna manualerna är mycket bättre och lättare att följa.

javascript:nicTemp();Moderskeppet har riktigt bra kurser som man kan se on line. Där finns bla PSE. Jag gick igenom dem men även kursen för PS går att följa även om  man har PSE.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

0

#4 Oh stalker 🤔 HAHA skoja 😃 Men när du laddat ner ett ps så är det bara att PM:a om du behöver hjälp ^^

darkness
0

#5 jo det har du ju rätt i ^^ kan ju inte rusha in i saker direkt. 
problemet nu med elements är att jag tydligen behöver adobe air 3.7?!? eller är jag helt ute o cyklar? haha

#4haha jarru 😉  tack det skajag göra ^^

beem
0

# 7 - Du behöver inte Adobe Air för att köra Photoshop Elements - om det nu inte är en nyhet - men jag har  aldrig behövt det.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

darkness
0

kan hända att jag har blandat ihop med något annat

bamse6311
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan verkligen rekommendera GIMP.
Visserligen så kan instegströskeln verka lite hög men det finns många bra Gimpskolor på nätet.

HÄR länk till en svensk Gimpskola som jag tror du kommer att gilla.

Till skillnad mot alltid lika trevliga och vänliga #8beem så tycker jag att det är suveränt med videotutorials.

Personligen så gör jag då som så att jag "arbetar" med en egen bild samtidigt som jag kollar videotutorialen.
Använder pausknappen väldigt mycket medan jag tittar på klippet och redigerar min egen bild på samma sätt som i videoklippet.

Här under en länk på youtube till en Gimp-skola som heter GIMPtricks och där finns hur mycket som helst.
http://www.youtube.com/user/GIMPtricks?feature=watch

Det fina med GIMP är ju att den är helt gratis och egentligen så kan man göra nästa allt i GIMP som man kan i PS.

Bifogar en bild som jag gjorde igår medan jag följde ett sådant där videoklipp som finns i länken du fick till GIMPtricks.

Bildbehandling är enormt kul och det gäller liksom bara att komma igång och sedan blir det bara roligare och roligare ju mer man lär sig.

Lycka till.

Bästa hälsningar,
Bertil

Här kommer bilden som jag gjorde igår när jag kollade Gimptricks.