Annons:
Etikettutbildningar-seminarium
Läst 1394 ggr
Jgraph
6/20/09, 6:03 PM

Två gratiskurser i Photoshop

Många "om" och "men" blev det - mest då "men" - och mycket vatten flöt det under bron ..

Men - nu har jag i alla fall fått upp dom två första gratiskurserna i Ta kontroll över Photoshop !

Jgraph.se

Strömmande video i Flash-format så du bör ha senaste Flash installerat.

Ha kul !

--- DKJ ---

Annons:
mymlanbus
6/20/09, 11:38 PM
#1

Spännande :)

Cindy-
6/21/09, 12:35 AM
#2

Missa inte dessa två gratiskurser, dom är bra!! Skrattande

Jgraph
6/21/09, 3:06 AM
#3

Tack Cindy !

Jag vet att i alla fall du hade rätt roligt när du kollade in dom .. Skrattande

--- DKJ ---

Cindy-
6/21/09, 1:30 PM
Cindy-
6/22/09, 8:01 PM
Jgraph
6/24/09, 12:14 AM
#6

Kollade just in min besöksstatistik och det har varit en hel del besök på gratiskurserna.

Men - ingen har ännu sagt något på bloggen …

Kul att allt är så klart och tydligt och lättfattligt att inga frågor uppstår Skrattande

--- DKJ ---

Annons:
Cindy-
6/24/09, 3:19 AM
#7

Roligt att det ändå varit besökare där, även om nu ingen skrivit något. Vilket i och för sig hade varit roligt :)

Jag tycker i allafall att det var roligt och lättförståeligt, vilket är toppen för en nybörjare!

Och så fick jag ju en fräck bild också Skrattande

Metinia
6/27/09, 1:37 AM
#9

Låter intressant, ska ta och kolla in dem när jag får tid.

Jgraph
6/28/09, 9:16 PM
#10

Har kollat lite i statistiken igen för besök på just dom här sidorna.

Det visar sig att en hel del från just BiF (härifrån) har varit inne och tittat på dom, men …  oftast har man inte varit längre än till den första kursens sida med länklistan till videorna.

Några har klickat lite här och var utan någon tillsynes metod i vad man tittat på - och då med största säkerhet inte kunnat uppfatta sammanhangen.

Kanske skulle vara vits att - helt eller delvis - ersätta den skrivna texten med en videoinstruktion istället - eller … ?

En aktuell reflektion över den andra delen av gratiskurserna är att den tar upp inställningarna i CS4.

Sant - i och för sig - men till allra största delen så är allt direkt applicerbart även på CS3, CS2, CS, PS7 och - fakiskt - ända ner till PS6 i valda delar.

Probelemet här är bara det att det inte är vare sig praktiskt hanterbart eller tidsmässigt möjligt att göra videor för flera olika versioner av Photoshop. Därför har jag koncentrerat mig på den senaste versionen.

På sluttampen kommer det några reflektioner över färginställningar som är applicerbara på dom allra flesta versionerna - och en modifiering av kortkommandon som är mycket praktiska att ha tillgång till.

Visst -  man kan mycket väl fortsätta att använda Photoshop utan att ägna det här med inställningar en enda tanke. Men då kan man också undra varför bilden som ser så jädrans fin ut i Photoshop ser så tråkig ut i webläsaren när man har fått upp den på websidan.

Eller varför det där kortkommandot inte funkar i just det egna Photoshop när det tydligen gör det för alla andra.

Ha de´!

--- DKJ ---

Jgraph
6/28/09, 9:21 PM
#11

PS:

Själva kursen "Ta kontroll över Photoshop" kommer att köras via FOTOonlineskolan, eftersom jag har kommit överens med Robert Hammar om att integrera mitt utbud med hans.

Troligtvis kommer även dom gratislektioner som finns nu och de som görs i framtiden också att flyttas över dit …  med tiden …

--- DKJ ---

Upp till toppen
Annons: