Annons:
Etiketttidskrifter-referenslitteratur
Läst 1096 ggr
Monday
12/28/07, 9:40 PM

Ritplatta

Har funderat lite smått på att skaffa mig en ritplatta, men har ingen aning om vad man ska köpa för någon. Har funderat på A6 format, men det verkar väldigt litet.
Jag vill inte att den ska kosta allt för mycket, under tusenlappen. Några förslag?

http://www.regret-nothing.com

Annons:
pellepiano
12/28/07, 9:45 PM
#1

Jag kör Bamboo, A6.Kanon. Gillar att det blir små rörelser. Kostar under tusenlappen.

Monday
12/28/07, 10:02 PM
#2

WACOM BAMBOO ONE MEDIUM A6 USB kostar bara runt 500kr, hur kommer det sig att den är mycket billigare än dom andra? Är den mycket sämre?

http://www.regret-nothing.com

iboat
12/29/07, 12:38 AM
#3

Jag kör med en Wacom Intous 3, A6. Den är något för liten när man som jag kör med dubbla skärmar. Annars är den nog att föredra om man kör med enkelskärm, det blir inte så stora rörelser. Den kostar visserligen närmare 2000 kr men upplösningen och känsligheten är mycket bra.

När du väl vant dig vid pennan och ritbordet vill du nog aldrig gå tillbaka.

De billigaste plattorna har lägre upplösning, det blir lite hackigt och oexakt, men de fungerar säkert bra för hemmabruk.

pellepiano
12/29/07, 1:02 AM
#4

Ingen aning om skillnaden förutom att min är "widescreen".

cykelpump
12/29/07, 2:21 AM
#5

Vad använder man ritplatta till egentligen? :P

Icecold Angel
12/29/07, 1:53 PM
#6

#5 För att få mer exakta rörelser och ev. kunna teckna direkt i datorn.

Jag har inte en aning om vad någon av mina ritplattor kostade :P (…morsan köpte dom…)

Storlek och hur mycket tryckkännslig den är tror jag gör ganska mycket på priset. Så, om du inte behöver tryckkännsligheten kanske det är billigast att skita i den…

Annons:
iboat
12/29/07, 2:06 PM
#7

#5

Pennan underlättar när man t.ex. lägger skuggor, färgar, skapar masker med mera.

Det är en naturligare känsla. Musen är klumpig och oexakt. Tänk dig att skriva din namnteckning med musen… det är inte lätt!

pellepiano
12/29/07, 3:37 PM
#8

Tryckkänsligeheten är oxå en viktig sak. Man kan få massor av saker att hända beroende på hur hårt man trycker.

Upp till toppen
Annons: