Annons:
Etikett3d
Läst 1792 ggr
MichaelE
8/18/12, 3:25 PM

Hero - WIP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har skapat mig en hjälte i Daz Studio 4.5 med hjälp av Supersuit.

Börjar bli bättre på ljussättning i Daz Studio, har använt mig av 3-punktsljus (går ut på att man skapar tre ljuskällor varav alla är olika placerade och olika toning på ljuset).

Renderar normalt i Vue Studio, men pga att Daz Studio inte exporterar alla material som maps (bumpmaps etc) så blir jag tvungne att lära mig att rendera i Daz Studio.

Kritisera gärna.Skrattande

Annons:
MichaelE
8/18/12, 5:39 PM
#1

Glömde skriva det, skuggan är skapad i Photoshop.

pellepiano
8/19/12, 9:45 AM
#2

Så det är så du är klädd nuförtiden =), tjusigt. Kommer du hamna i superhjälltesituationer sen i 3d programmet? Det kunde vara kul att se.

Skuggan var det första som slog mig som nåt som inte var riktigt hundra. Varför inte låta Daz rendera även den, det är svårt att fejka skuggor ( tycker jag ). De blir ju tex mer diffusa ju längre från objektet de är och riktigt nära är de skarpare och mörkare, men utseendet beror också mycket storleken på ljuset ( oduffuserat, eller med ljusmodifierare som paraplyer eller softboxar )

MichaelE
8/19/12, 11:50 AM
#3

Japp, det kommer att ske Skrattande. Supersuit är tyvärr ett #%&¤# att handskas med när det kommer till material/shaders och som vanligt finns ingen dokumentation. Men man får testa sig fram helt enkelt.

När det kommer till skuggan så kommer denna bild finnas på en hemsida i ett mycket mindre format, vilket gör att skuggan inte påverkar bilden lika mycket.

Hursomhelst så är jag inte direkt förtjust att skapa scener i Daz Studio då programmet är lite väl tung för min dator (3 år på nacken nu) samt att programmet är lite bökigt och renderaren är inte så himla bra. Så jag får vänta tills releasen av Carrara Pro 8.5 så att jag kan uppdatera till det (har 8.1 versionen). Då kan jag använda samma filer i Carrara som jag gör i Daz Studio och ha med alla fördelarna med Genesis.

Innan dess blir det nog inga fler superhjälte bilder Gråter.

MichaelE
9/6/12, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ny rendering, skapade en backdrop. Skuggan är från Daz3D Studio men efterbehandlad i Photoshop för att ta bort korningheten.

FunkyShrimp
9/23/12, 8:54 PM
#5

det känns som att det ska vara en manlig person (realistisk?), men han har tjejbröst? :P.
ansiktet och kroppen hör inte riktigt ihop, eftersom det ser ut som att ansiktet försöker ha en mer realistisk look medans kroppen är mer ute efter en tecknad look.

MichaelE
9/23/12, 10:08 PM
#6

Hehe, det är bröstplåt. Kan inte göra mycket åt det. Tyvärr är det ett helsike att få till denna superklädsel så att det både ser bra ut och har rätt material. Ska se om jag ger mig på den igen för att förbättra klädseln.

Annons:
Upp till toppen
Annons: