Annons:
Etiketttävlingar
Läst 3148 ggr
AndersT
12/31/12, 10:09 PM

Bildredigering - 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TÄVLINGEN INSTÄLLD PÅ GRUND AV FÖR FÅ BIDRAG

Januari månads tema: Årstider

Lämna in en bild med temat årstider enligt reglerna nedan.

Tävlingstid

  • Tävlingen pågår i tolv omgångar (en per månad).

  • Den som nått högst slutpoäng i december (2013) är vinnare.

  • Varje tävlingsomgång pågår i sjutton dagar för inlämning (1 – 17, klockan 22.00 den aktuella månaden). Omröstning kommer upp tre dagar senare och pågår till slutet av månaden (20 – 28/31, klockan 22.00 den aktuella månaden).

  • Tema för varje månad röstas fram i separata trådar, där man först får lämna förslag på ämne och sedan rösta om detta i en "undersökningstråd".

Regler

  • Du får använda ett eget fotografi eller skapa en manipulation för att tolka temat. Du kan också skapa en illustration med eller utan bilder på egen hand.

  • Om du använder ett eget fotografi ska du kunna styrka detta. Du gör detta genom att skriva att bilden är din egen.

  • Om du väljer att manipulera eller skapa en illustration med andras bilder ska det anges länk till den bild du använder. De ska vara godkända upphovsrättsligt, vilket innebär att du måste ha tillstånd att använda dem.

  • Säkrast hittar du sådana bilder från sidor som photoxpress.com, sxc.hu eller pixabay.com, men du kan också använda bilder från andra sidor som tillhandahåller upphovsrättsligt fria bilder. Kom dock ihåg att alltid läsa på vilken licens som gäller till vilken bild.

  • Bilder som inte har angivna länkar kommer efter tillsägelse ovillkorligen diskas.

  • Manipulerar eller skapar du en illustration med egna bilder ska du kunna styrka att det är dina egna bilder (Du skriver alltså att det är din egen bild du manipulerat).

  • Du kan byta bild om du vill under pågående tävlingsomgång.

  • Du får skicka in en bild per omgång.

  • Publicering på andra siter av den aktuella omgångens tävlingsbild är förbjuden under pågående tävling den aktuella månaden. Publicering på andra siter efter avslutad tävlingsomgång är tillåten.

  • Länkning till bilden från andra siter är förbjuden under pågående tävlingsomgång. (Däremot får du gärna länka till tävlingen).

  • Vi förbehåller oss rätten att modifiera reglerna under tävlingens gång om diskussion om dessa eller andra frågor uppstår under tävlingstiden.

Poängberäkning

  • Alla inlämnade bidrag får tre poäng.

  • 1:a plats 25 poäng

  • 2:a plats 20 poäng

  • 3:e plats 17 poäng

  • 4:e plats 15 poäng

  • 5:e plats 12 poäng

  • 6:e plats 10 poäng

  • 7:e plats 8 poäng

  • 8:e plats 6 poäng

  • 9:e plats 4 poäng

  • 10:e plats 2 poäng

  • Om en plats delas mellan två eller flera kommer poängen att delas lika mellan dem.

  • Resultatlista redovisas fortlöpande efter varje omgång.

Priser

  • Vinnaren i varje omgång vinner sin bild som tryck (20 x45) och en trisslott.

  • Tvåan i varje omgång vinner en trisslott.

  • Slutsegraren vinner en bok om Photoshop för cirka 500 kronor och valfri bild som deltagit i tävlingen som tryck.

Övrigt

  • Om du är osäker på om din bild är godkänd att använda eller inte, kan du fråga i tråden för aktuell omgång.

  • Övriga frågor kan också ställas i aktuell tråd.

  • Om din bild vinner något pris måste den ha minst 240 ppi/dpi i upplösning för att kunna tryckas, tänk på detta när du skapar din bild.

Lycka till

Anders, Cindy och Melissa

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
joheck
1/13/13, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vintern

Min egen bild

heliotropes
1/14/13, 2:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här kommer direktlänkar till bilderna. Hoppas att de fungerar.

Den främsta bilden.

Mellanbilden,berget.

Himlen.

Stora svanen.

Småsvanar i bakgrunden.

Flyttfåglarna

Här kommer länkar till bilder som har varit till hjälp då jag har "byggt" vattnet.

1.

2.

3.

4.

Och blomman är min egna..Flört

Lägger in en lite större bild här,fungerar det så kan den tidigare tråden tas bort.

Spring takes over.

Eva // medarbetare på Perser


lilla jag
1/14/13, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Deltar med en bild jag tagit själv!

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

AndersT
1/20/13, 8:33 AM
#6

Nu är sista dagen för inlämning och det är för lite bidrag. Jag hoppas på fler, minst upp mot tio stycken. Annars kommer tävlingen ställas in och vi får ha enskilda tävlingar/utmaningar istället.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Annons:
leemland
1/20/13, 11:02 AM
#7

Trode sista inlämningen va den 18:e.. Men jag lägger gärna upp lite senare, när jag är vid datorn..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

AndersT
1/20/13, 11:52 AM
#8

Jag har låtit den vara kvar eftersom det var så få bidrag, och man får bara lämna ett bidrag /deltagare.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
1/20/13, 4:56 PM
#9

Det är tråkigt att inte fler bidrag kommit in eftersom tävlingar har efterfrågats.

ChemicalTV
1/20/13, 6:28 PM
#10

jag har en bild jag hade viljat tävla med, men jag har den redan laddat upp den på min portfolio. om jag tar ner den därifrån, kan jag använda den här? (om den fortfarande är öppen?)

AndersT
1/20/13, 7:07 PM
#11

#10 Ja, det kan du. Dock är möjligheten stor att det inte blir någon tävling eftersom jags tänger tävlingen om inte fler bidrag kommer in under kvälle. Öppen till klockan 22.

Men lämna in du, så kanske fler gör samma :)

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

leemland
1/20/13, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Den underbara Frosten :)

Bilden är min egen!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ChemicalTV
1/20/13, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#11 tack så mycket!  då laddar jag upp då (bilden är nu borttagen från min portfolio ;) )

Bilden har jag tagit själv med en canon-kamera och redigerat i PS (förhoppningsvis ser den inte för mörk ut, då min dator verkar ha en annan färginställning än vad andra datorskärmar har. no me gusta). Modellen är min bästa vän Ina, och bilden ska förståss föreställa "höst".

Annons:
AndersT
1/20/13, 10:15 PM
#14

Tyvärr är det för få bidrag till tävlingen för att få snurr på den. Jag får ändå tacka de som lämnat in bidrag!!

Vi återkommer med andra tävlingar, men troligen inte i denna formen. Vi har försökt att få till tävlingen två gånger i denna formen och det har stupat båda gångerna.

Övriga trådar som är länkade i första inlägget kommer tas bort, men jag låter tråden vara öppen för fortsatt resonemang omkring tävlingar…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

leemland
1/21/13, 12:39 PM
#15

Okej. Det var ju synd :( Speciellt med tiden så alla lagt ner. :( Får hoppas det blir bättre vid nästa tävling :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bamse6311
1/22/13, 6:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Även om tävlingen är avslutad så tyckte jag att jag ändå kunde bjuda på en vinterbild.

Bilden är tagen med min mobil (HTC Sensation) och jag har redigerat den i appen Fotor.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ei.hdrphoto.en&hl=sv

Fler mobilbilder redigerade i appen fotor finns i min blogg:

http://baaartil.blogspot.se/2013/01/fotor-foton-lek.html

Bästaste hälsningar,
Bertil

MJAOOO
1/22/13, 10:38 AM
#17

Synd att det inteör fler som hinner vara med.

Jag har haft så mycekt att göra så kunde inte vara med denna månad.. :( Känner mig skyldig när det var jag som tjata igång tävlingen..

HALLLOJJJ!

Min Flickr

MJAOOO
1/22/13, 10:42 AM
#18

Fast om man skulle kunna lägga en röst nu så skulle jag rösta på heliotropers vackra skapelse. :)

HALLLOJJJ!

Min Flickr

AndersT
1/22/13, 10:57 AM
#19

#17 Fy skäms… :)

Jag tror det blir för mastigt med så många deltävlingar och att man inte orkar/hinner vara med.

Skulle det fungera bättre om man kör fyra deltävlingar?

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

heliotropes
1/22/13, 4:13 PM
#20

Visst är det trist med så få deltagare,det är ju så roligt att få se andras bidrag. Det var bättre förr som man brukar säga om det mesta.Cool Det kanske är som du skriver Anders att det ska vara färre tävlingar,då finns det ju större möjlighet för medlemmar att hinna lämna in sina bidrag,men då bör tråden lyftas fram ofta så den inte glöms bort.

#18 Tack MJAOOO. Skrattande

Eva // medarbetare på Perser


Annons:
Moa-16
1/22/13, 7:23 PM
#21

Är det för sent/inställt eller kan man skicka bidrag fortfarande?

AndersT
1/22/13, 10:21 PM
#22

#21 För sent, tävling är inställd. Men vi återkommr troligen i en annan form på nåt sätt.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

MJAOOO
1/24/13, 9:51 AM
#23

#19 Tror det är en kanon idé!

HALLLOJJJ!

Min Flickr

Upp till toppen
Annons: