Annons:
Etikettwip-work-in-progress
Läst 1059 ggr
NäraNaturen
2013-12-13 12:20

HJÄLP - PANIK!

Hjälp!

Håller på med en 70x100 affisch som jag tänkte trycka för att ge bort i julklapp, har bara idag på mig att färdigställa den då sambon ska få affischen, och nu i helgen är han hemma såklart… 

Hursom, jag har sparat affischen i psd (har ps 5,1) i ett "2-fil" format.

Har hållt på med ps ett antal år men vettifan hur jag lyckats med det formatet. Jag har sparat två versioner, som backup, i psd. Båda är nu i 2-fil. Har testat att öppna i olika program utan att lyckas. Jag trodde att jag sparat i psd, men ja, tydligen inte. Hjälp! Vad har jag gjort, och hur kan jag åtgärda det!?

Mycket tacksam för snabbt svar! / J

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Annons:
NäraNaturen
2013-12-13 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Glömde bifoga

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Andina
2013-12-13 13:31
#2

Har du döpt filen till "postertry2.2"? I så fall kan det vara punkten i namnet (".2) som sparat den i något som den kallar för 2-fil.. 
Prova i så fall, att byta namn på filen o ge den .psd som filändelse, eller prova att spara om bilden som psd igen? 

Annars hoppas jag att någon ser din tråd här och har en bra lösning! Jag har inte hört talas om 2-filer.

Lycka till, jag hoppas du får hjälp snart! 👍

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-12-13 13:33
#3

Hittade detta - kan det hjälpa dig? Vad är filändelse 2

(2-filer tycks finnas i alla fall…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-12-13 13:58
#4

Jag skulle ställa frågan på Datorn.iFokus också!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

NäraNaturen
2013-12-21 10:53
#5

tack för ditt svar, även om mitt kommer något sent. Ja precis, det var ett fel i windows os som gjorde att det blev så. Har rensat datorn ordentligt nu. Jag fick börja om med mitt lilla verk, tyvärr. Men man lär sig av sina misstag… Gäller att inte enbart hålla datorn i trim utifrån!  :P tack än en gång!

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Upp till toppen
Annons: