Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 1300 ggr
Cecilia.S
1/13/18, 5:45 PM

Sälja digitala målningar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej på er alla!

Jag har nu under den senare tiden fått många förfrågningar och önskemål om att jag ska ta emot beställningar mot betalning på digitala målningar. Det jag riktar in mig på är djur och människor, främst hästar dock, och den tid jag lägger ner på varje målning varierar mellan cirka 16-26 arbetstimmar. Jag är mycket noggrann med detaljer.  Den färdiga målningen är högupplöst och i tillräckligt stort format (med goda marginaler) för att beställas hem som en större tavla eller för att användas som bakgrundsbild m.m. 

Vilken summa skulle ni kunna tänka er betala för en digital tavla, då ni skickar in en högupplöst bild som målas digitalt? Jag lägger upp fyra exempelbilder på digitala målningar som jag tidigare har gjort, dock i litet format och med sträck över för att skydda dom. Förlägen

Skriv gärna vilken summa ni tycker skulle passa till dessa bilder. (Bild 1: Brun häst, Bild 2: vit häst, Bild 3: vit häst med människa, Bid 4: människa)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Kaktusar
1/13/18, 6:27 PM
#1

Hejsan!

Vill bara börja med att dom är väldigt vackra, förstår att du gillar att jobba med detaljer. Det syns! :) Prissättning tycker jag alltid är svårt, speciellt när det inte finns någon mall att följa. Det var någon som sa att det är bra att följa minimumlön som vi har i Sverige för att senare kunna få ett hum på vad man bör ta betalt. Men annars så tycker jag att du ska ta den summan som du känner är värd tiden du har lagt ner.

Men hm åh, portträtt brukar jag tänka att de är mer personliga och då kan man faktiskt ta betalt en del. Men runt 2000 kr? Då tänker jag de två första som bara har en karaktär. Annars hade jag höjt summan om man ska lägga till fler människor/djur.

MEN det är du som väljer, ta bara inte betalt för 100 kr för det är för lite. Du förtjänar den summan du själv känner att tiden är värd, vad det nu kan vara. 🙂

[Scorpio_]
1/15/18, 1:24 PM
#2

Jag tycker 2000 är för mycket, men det är upp till var och en vad dem hade betalat :) för min del hade jag nog inte gett mer än 500, då jag vet flertal konstnärer som skulle sälja för liknande priser som målar väldigt fint. Oftast är ju måleriet något vid sidan av ett riktigt jobb. Men jag vet inte mycket alls om detta. Hade gärna velat ha ett djur avmålat sådär dock :)

Kaktusar
1/15/18, 1:29 PM
#3

2000 kanske är en hel del, men jag tror jag utgick från fysiska målningar. Digitala bilder så sparar man på material. Men som sagt, den summan du känner dig bekväm i, hade jag valt. Om man är lite ny så kan man ju ta lite billigare för att senare höja sitt pris.

Upp till toppen
Annons: