Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1322 ggr
majlar
2018-02-19 12:27

Youtube

Hej på er. Mitt barnbarn rider och har gjort filmer som hon ska lägga ut på Youtube. Men oj vilken tid det tar att ladda upp. Jag är helt novis och skulle gärna ta emot tips. Jag har Mac och phototshop. Hon har hittat ett program i min dator som heter iMovie som hon jobbar med. Hon är tolv år och inte så insatt heller. Men alla barn i början som det heter. Skulle uppskatta om det eventuellt finns något som underlättar uppladdningen. Eller kanske min dator är för seg..

Annons:
Kaktusar
2018-02-19 12:43
#1

Det handlar om hur bra datorn är på att rendera(uppladdning av bilden till en fil) och kvalitén på själv videon. Jag vet vissa Youtuber som jag följer kan låta sin dator stå över dagen bara för att dom ska vänta på att videon ska bli klar efter redigeringen. Så jah, för att underlätta skulle vara att sänka kvalitén på video eller tålamod :) Någon annan kanske har lite mer erfarenhet än mig gällande videos. Jag har bara gjort några få samt jobbat med liknande saker.

majlar
2018-02-19 13:02
#2

Tack snälla du. Då har vi inte gjort något fel alltså. Man vill ju gärna hjälpa till så gott man kan. Då får vi ha tålamod. Ha en fin dag.

Kaktusar
2018-02-19 22:31
#3

Ja jag hoppas ni får ut en bra video :) Vet själv hur jobbigt det är att sitta och vänta.

Upp till toppen
Annons: