Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1913 ggr
Martin
0

Fejk eller äkta?

En häger äter en kanin. Fejkade foton, eller äkta?

Jag tycker själv det låter helt osannolikt. Döm själva, av artikeln och fotona. Skulle vara kul att se vad ni som är duktiga på det här säger. Jag säger att några av bilderna ser lite halvkonstiga/misstänkta ut, där jag tycker det blir för "platt" mellan kanin och näbb resp kanin och hägerns hals.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3436495.ab?service=galleryFlash

mvh Martin

Cindy-
0

Näääääääää jag tror inte på det där *s*

Jag tycker också att det ser lite konstigt ut på vissa ställen. Och vaddå? Äter verkligen en häger kaniner???

Martin
0

Normalt sett äter hägrar småfisk, grodor, paddor och lite sådant. Jag vet att det har förekommit uppgifter om att de äter sork när tillfälle ges och det kan säkert stämma, och det slinkar säkert ner en del lite större fiskar också så om det är en liten kanin skulle den säkert storleksmässigt kunna nå det. Men att den skulle ta en kanin, lyckas hålla kvar den i näbben, gå ner med den i vattnet och därefter sätta i sig den. Det känns lite tunnt, tycker jag. Och som sagt, tycker det ser lite märkligt ut på ett par av ställena.

mvh Martin

Cindy-
0

Ja jag tycker också att det ser lite konstigt ut…….. men man vet ju aldrig.

Nu blir jag nyfiken om det är sant eller inte ha ha

Lynxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen aning - men så många bilder gör ju det hela trovärdigare.

Ja vet att pelikanerna i St James‘s Park i London fångar & försöker få ner duvorna Förvånad

En man vid namn Alex Worrall berättar för BBC att han för 20 år sedan såg en av parkens pelikaner äta en anka. John Stather vittnar om att han för sex år sedan såg två pelikaner ta sig varsin duvlunch samtidigt.

"Det blev en liten strid och pelikanerna fyllde då sina näbbar med vatten för att dränka eller skölja ned duvorna", rapporterar han.

Videor som visar det (inget för känsliga):

Pelican Tries To Eat A Pigeon

Pelican Eats A Duck

Cindy-
0

#4 Usch inget för mig då…:)

Lynxx
0

# Nope!

Martin
0

Jo, lite så jag tänkte också - en bildserie ger ju alltid lite mer trovärdighet bakom det - men det kan ju också vara så att vill man bluffa och sälja bra så får man kanske lägga lite kraft bakom det. Men det kanske stämmer trots allt, tyckte bara det lät och såg absurt ut.

mvh Martin

baalgeting
0

Det beror ju på värderingsförmåga av totalbildet. Kommentarer på svensk natur ifocus är intressanta.

Niini
0

Fake skulle jag tro!