Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettönskemål-om-artiklar-och-tips
Läst 928 ggr
pyrst
0

SNALLA HJALP!!

Hej alla glada photoshoppsproffs!

Jag har ett super problem som jag inte klarar av att losa, trots hundratals sokningar pa natet… Jag vill skapa en speciell sorts ljus/glod i mina bilder, som jag ar saker pa ar en effekt som jag kan gora i photoshop, men jag kan bara inte lista ut det!

Kolla t.ex har: dawn phtography

eller har: footprints

Barnen i bilderna har ett ljus over ansiktena som jag vill aterskapa, men som jag bara inte kan. Visst, jag forsoker med levels och med curves och med blur, men det blir bara inte samma sak (mina bilder har: CloudBerry). Vet nagon om en bra tutorial om vad jag tror kallas photshop portrait glow?

Med hopp om hjalp

Anne

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild som jag gjorde för ett tag sen.

Men jag antar att det inte är så här du menar direkt. Utan kanske länken ovan är just det du söker.

Men när jag gjorde denna så använde jag mig i allafall av diffust glöd.

Jag dublicerar lagret, lägger på ganska mycket diffust glöd på den översta bilden. Justerar med opaciteten tills det känns lagom. Sen tog jag Gaussisk oskärpa på lagret med diffust glöd.

Gjorde även nivå justeringar.

pyrst
0

Gud vilken underbar bild - sicken unge!

Du har helt ratt - det ar inte den effekten jag vill ha (men den var jattefin for ditt foto!). Tyvarr finns inte lanken kvar till highkey pa den lank du gav - tror att det ar ratt for en svart vit effekt. Men vill aven skapa denna ljusa, ljuva skimmriga effekt i farg…

Andra tips, snalla??

Cindy-
0

Jo men det ligger två andra länkar där till high key.

Och high key funkar bra på färgbilder också.

Lynxx
0

Finns knappast ngt enstaka filter att anv. för att få effekten - de e nog "slit&släp" som gäller.

Du får kolla på dessa länkar om ngt kan vara hjälp på vägen:

Superb Skin Airbrush Technique

Retouching a Studio Portrait

70 stycken länkar till Photoshop-guider

40 Cool Beauty Amplifying Photoshop Effects

Eller…om du e rik - inhandla:
Portrait Professional 8 retouching software

de finns en "free trial download" at testa om du vill.

Lynxx
0

Denna tror ja e passande för att skapa det du vill:

Blue glow dreamy portrait