Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 1415 ggr
Cindy-
0

Åldrat foto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick sådan lust att göra nåt annorlunda här på morgonen innan jag startar med mitt jobb.

Så jag satt och kikade lite på foton som jag tagit några år tillbaka.

Självklart började det klia i fingrarna och jag fick sån lust att bara sitta och leka. Det är det bästa jag vet, men oftast finns inte så mycket tid över till det.

Hur som helst så gjorde jag en variation av bilden som påminner om en föråldrad och gammal bild.

Inte helt, eftersom en föråldrad bild oftast är mycket blekare än vad min bild är. Och oftast har dom bara en svag sepiaton, eller så är dom helt svartvita.

Men jag ville ha lite färg. Jag har använt mig av två texturer som jag köpt på Dreamstime för att få lite struktur på bilden. Det går att använda penslar också. 

Gör ett försök ni också, det är skoj!! Skrattande

Berätta lite hur ni har gjort. Och lägg alltid in förebild. Eller länka till bild om det är en stockbild.

Posta gärna i den här tråden.

Här är en länk hur man kan gå tillväga. Och en länk till hur man kan jobba med texturer.

Åldrat foto

Texturer

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min originalbild. (Eget foto)

heliotropes
0

Åhh! Helt i min smakSkrattande och så charmig….och så snyggt.Glad

Eva // medarbetare på Perser

Gemela
0

Bra som alltid :) Älskar hur du fåttt till det gammla i den!

[Wera]
0

Gud så fint! Charmigt, skulle du kunna tala om hur du gjorde?

Veero
0

Vad fint! :)

Cindy-
0

Tack snälla ni för kommentarer Skrattande

# 4 Jadå, det här är inget svårt alls. Vad jag gjorde var att jag minskade färgerna på originalbilden. Sen la jag bara på några olika texturer som jag jobbade lite med.

Maskade bort där jag ansåg att det skulle tas bort osv osv. Sen färgjusterade jag och kollade nivåerna.