Måste fråga
Jag kanske bara börjar bli gammal så att åldern tar ut sin rätt 
Men sitter och tittar på bilder som är omgjorda dom har bildstaffeterna (eller vad ni kallar dom): Det är mycket kreativitet och det är otroligt många fina bilder. Men varför är det så mycket blod, "kill" och annat elände när man tittar på bilder från så många?
Så berätta gärna för en som inte alls förstår varför
så att jag kan blir ytterligare lite klokare.
Jag tror det är en smaksak helt enkelt, några gillar blod/skräck och läskiga saker, några gillar hundvalpar och gulliga katter.
Jag kan själv inte svara på varför man just gillar blod, "kill" och elände men jag är ganska övertygad på att du kommer få ett svar angående just denna genre under dagen.
Intressant fråga dock, så jag bänkar mig själv och inväntar svar från blod-proffsen :)
Glad fortsättning på midsommarhelgen.

Jag tror det är för att det är ganska lätt att göra och få effekt, fina, söta vackra bilder utmärker sig inte så.

Jag håller med - lite mycket av sånt ibland… men gör som #1 inväntar också svaren för jag vill också gärna veta varför *ler*
Om jag får välja så ser jag ju hellre snygga vackra bilder ialla fall även om det säkert är lättare att få reaktioner med "elände" …
jag ser mej väll inte som expert inom ämnet , men ja ger väll min kommentar =)
Men de hänger lite i vad #2 och #3 säger , de e lättar o få reaktioner utav de här o de e väldigt lätt o göra efter man fattar de , och att ja fortsätter med de är för att ja tycker om efekter inom de och vill lära mej nytt =) och en till anlendning anledningen till att ja gör de e för att ja har kommit i en period där ja gillar skräckfilmer tex och så försöker ja spegla lite hur ja har mått under de här året i mina verk =) (förrutom mina abstrakta bilder då -,- )
räcker de som svar från mej elr e det nått mer ?

Jag som Fan av vampyrsaker/drakar/svärd/andra vapen kan tycka att det är coolt… Men också så, jag menar, hur många läser böcker eller ser filmer där allt är bra och positivt hela tiden?
Det är mycket roligare att blanda in blod än blommor ;)

Ja visst ser man även annat som inte är positivt.. men om jag får välja så föredrar jag blommor - det gör ialla fall mig gladare än blod… det är så mycket annat runt omkring en hela tiden att när jag väljer något att se så är det glada o positiva saker,… *ler*