Installations problem med Elements......???
Någon som kan komma med tips och hjälp, har problem vid installationen av Elements 12 på en gammal laptop. Har haft det installerat tidigare och aldrig haft några problem vid installationen.
Efter jag installerat programmet och loggat in på mitt adobe konto, så ska det vara någon två stegs validering. Första steget går bra då får jag en kod i mobilen som jag skriver in, och kommer till steg 2 där ska jag ansluta till Internet och trycka på ”validera”.
Det är där problemet dyker upp, för det händer inget efter att jag tryckt på validera symbolen. Utan man kan trycka på validera i evigheter utan att något händer. Och ansluten till nätet är jag.
Någon som vet vad som är fel.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Du skriver att du är säker på att du har kontakt med nätet. Annars skulle det vara mitt första tips när den inte reagerar på knapptryck.
Kolla att datorn har rätt tid inställd. Är den inte det kan det tydligen orsaka problem med validering i Adobe Elements 12.
Tack för svaret.
Ja det där har jag kollat, och nät har jag och tiden är rätt.
Lite konstigt när man köpt ett program och det inte fungerar. Luskade lite på en del forum och det verkar vara många som har haft samma problem, och inte fått till någon lösning.
Hade ett gammalt Elements 8 som jag ”skaffat”, som jag testade och det var inga problem att installera. Behövde inte ens uppge produkt nyckel eller vad det heter.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"