Filmredigering
Finns det något superenkelt filmredigeringsprogram där man bara kan klippa ut och klippa ihop sekvenser av filmer.
Typ; börja här, sluta här, kopiera, spara.
Sedan; lägg in filmklipp 1, plussa på med filmklipp 2, plussa på med filmklipp 3, klart.
Mina filmer är videofilmer konverterade till mp4 via Pinnacle. Pinnacle var bra på konverteringen, men för stort och krångligt för det jag vill göra nu.
Här verkar det var dålig aktivitet - ingen som vet något om detta?
Vet inte om det finns något filmredigeringsprogram med de egenskaperna. De enda jag känner till är sådana som är lite mer avancerade, även om det i vissa nog går att göra så som du önskar. Är det en app du letar efter, eller ett program på datorn?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ett program på datorn. På kameran kan jag redigera alla filmer jag tar där.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag använder mig av gratisprogrammet Olive, men det kräver åtminstone lite "introduktion". Det finns en bra tutorial (på engelska) på YouTube som är den jag har använt för att lära mig.
https://www.olivevideoeditor.org/download.php
https://www.youtube.com/playlist?list=PLqazFFzUAPc7iMzGSFDBsUOpou3WSlpl8
Behöver inte filmklippen redigeras så är det bara att lägga in dem efter varandra och exportera till en färdig film. Har gjort enkla bildspel med hjälp av programmet där jag lagt till bilderna en efter en. Man gör likadant med filmerna.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4: Det där låter intressant. Det som är viktigt är att det blir kopior av klippen så att man inte förstör originalfilmerna.
Jag skall kolla kolla på dina länkar, tack!
#5: Ja, det blir kopior av klippen. Originalfilmerna är intakta.
Perfekt. Tack för tipset. 👌